Punkty styku marki – lista 160 touchpointów marki

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Jak zidentyfikować touchpointy marki
Punkty styku marki, nazywane również touchpointami marki, to wszystkie miejsca i sytuacje, w których odbiorca może mieć kontakt z marką. Za każdym razem, gdy klient napotyka Twoją markę, mówimy o punkcie styku.
elementy brandingu (nazwa, logo, kanały komunikacji),
reklamy, kampanie i materiały promocyjne,
strony internetowe,
profile w mediach społecznościowych i inne.

Po co identyfikować touchpointy marki?

przede wszystkim, żeby poprawić doświadczenie klienta i w ten sposób utrwalić w jego głowie silny, pozytywny wizerunek brandu;

żeby mieć pełny obraz tego, w jak wielu miejscach można spotkać się z Twoją marką – podczas analizy zobaczysz ilu miejsc nieświadomie nie kontrolujesz;

żeby realnie kształtować wizerunek marki i świadomie nią zarządzać;

żeby uporządkować markę, ustandaryzować pewne działania oraz zadbać o spójność i aktualność przekazu we wszystkich obszarach, które możesz kontrolować;

żeby stworzyć pełną hierarchię punktów styku marki – dzięki niej będziesz wiedział które miejsca są kluczowe dla Twojego wizerunku, a którym możesz przyglądać się z mniejszą częstotliwością oszczędzając w ten sposób czas i pieniądze;

żeby mieć świadomość, że na niektóre touchpointy nie masz wpływu, albo jest on bardzo ograniczony. Znajomość takich punktów styku umożliwi Ci ich śledzenie, a w razie konieczności korygowanie wynikających z nich doświadczeń odbiorcy (najczęściej negatywnych) poprzez inne touchpointy, które możesz kontrolować;

żeby przygotować się do rebrandingu – jeśli planujesz dużą zmianę marki, to przeanalizowanie wszystkich miejsc, które wpływają na jej postrzeganie jest po prostu niezbędne

Jak zidentyfikować punkty styku marki?

Punkty styku online/offline

Touchpointy marki według rodzajów

Touchpointy marki według ścieżki zakupowej

etap budowania świadomości marki,
etap wzbudzania zainteresowania i potrzeby,
etap zakupu,
etap obsługi posprzedażowej oraz
etap budowania lojalności.
Punkty styku marki w ścieżce zakupowej

Lista punktów styku marki – 160 touchpointów

Pobierz listę touchpointów marki

Wystarczy, że wypełnisz poniższy formularz, a my wyślemy Ci ponad 160 punktów styku marki.

Rebranding
Karaś Studio

24 kwietnia 2020 Karaś Studio zmieniło się w agencję Cucaburra