Identyfikacja wizualna – co to jest i z czego się składa?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Identyfikacja wizualna firmy - projektowanie identyfikacji wizualnej
Identyfikacja wizualna firmy lub marki, to zestaw elementów komunikujących i kształtujących jej osobowość. Jest niezwykle istotna z punktu widzenia brandingu i kreowania wizerunku, bo silnie wpływa na to jak dana marka jest postrzegana.

Rola identyfikacji wizualnej w brandingu

Najważniejsze funkcje identyfikacji wizualnej

1. Podstawa komunikacji wizualnej

2. Wyróżnienie marki

3. Narzędzie kreowania wizerunku

1. Podstawowa komunikacja marki i przekaz informacji

2. Wyróżnienie marki wśród konkurencji

3. Wsparcie w kreowaniu wizerunku

uznanie marki za schludną i poukładaną, która dopilnuje wszystkich formalności,
wyobrażenie, że marka jest spokojna i przyjazna w stosunku do osób starszych,
poczucie, że ma się do czynienia z nowoczesną firmą stawiającą na minimalizm i technologię,
odbiór marki jako idealnego partnera do codziennych treningów,
uznanie marki za duszę towarzystwa, potrafiącą rozśmieszyć i zadbać o świetną atmosferę,
wywołanie wrażenia, że produkty danej marki są drogie ze względu na bardzo wysoką jakość, itd.

Elementy identyfikacji wizualnej – co składa się na tożsamość wizualną?

znak firmowy lub znak marki,
symbole, kształty i formy,
typografię,
kolorystykę,
wzory materiałów drukowanych, ofert, akcydensów, papeterii, wizytówek, itp. 
wzory reklam i innych materiałów promocyjnych,
projekty opakowań produktów,
stronę internetową i oprawę graficzną innych miejsc online,
szablony maili,
wystrój wnętrz firmowych,
oznakowanie pojazdów,
ubiór pracowników, uniformy, stroje pracownicze,

oraz wiele innych rzeczy.

Cechy dobrej identyfikacji wizualnej

1. Oparta na analizie marki – zaplanowana i przemyślana

2. Kompleksowa i posiadająca możliwość rozwijania

3. Łatwa w eksploatacji 

4. Spójna

Spójność koncepcyjna – a więc odpowiedni dobór kolorów, motywów, stylistyki, obrazów, typografii, symboli czy form i kształtów, w taki sposób, aby wszystkie te elementy należycie współgrały z założeniami marki i między sobą;

Spójność użytkowa – stała kontrola i dbanie o to, żeby wszystkie elementy identyfikacji wykorzystywane w praktyce, były zgodne z przyjętymi założeniami; żeby były tworzone zawsze w oparciu o te same schematy, modele i wytyczne, ujęte i opisane w księdze identyfikacji wizualnej.

System identyfikacji wizualnej dla Twojej marki

Potrzebujesz identyfikacji wizualnej dla swojej firmy? Zaprojektujemy ją dla Ciebie.

Rebranding
Karaś Studio

24 kwietnia 2020 Karaś Studio zmieniło się w agencję Cucaburra