Identyfikacja wizualna dla b2b

Identyfikacja wizualna – co to jest i z czego się składa?

Projektowanie identyfikacji wizualnej dla firm
Kompleksowa obsługa marketingowa - grafika i identyfikacja wizualna
Identyfikacja wizualna dla firm

Identyfikacja wizualna firmy to zestaw elementów komunikujących i kształtujących jej markę. Jest niezwykle istotna z punktu widzenia brandingu i kreowania wizerunku, ponieważ silnie wpływa na postrzeganie firmy i jej marki. Zadbaj o nią!

Projektowanie identyfikacji wizualnej dla firm
Kompleksowa obsługa marketingowa - grafika i identyfikacja wizualna
Kolory w identyfikacji wizualnej firm
Identyfikacja wizualna dla firm
Identyfikacja wizualna wyróżnia markę

Zyskaj wyrazistą i spójną identyfikację swojej firmy

Unikalna identyfikacja wizualna

Stworzymy projekt, który wyróżni Twoją markę wśród konkurentów

Logo wyróżnia markę

Twoja marka będzie rozpoznawalna nawet bez logo

Projektowanie logo i identyfikacji wizualnej firmy
Żółte tło - element ozdobny
Profesjonalna identyfikacja wizualna firmy

Projektujemy identyfikacje wizualne

Zaprojektujemy identyfikację wizualną dla Twojej firmy

Istota identyfikacji wizualnej

Co to jest identyfikacja wizualna?

Identyfikacja wizualna to spójny system różnych elementów graficznych, które pozwalają odróżnić markę od konkurencji i kreować jej postrzeganie przez odbiorców.

Po co firmie profesjonalna identyfikacja wizualna?

Tożsamość wizualna marki

Buduje tożsamość wizualną marki

Marka, aby zaistnieć na rynku musi mieć swoją wyrazistą tożsamość. System identyfikacji wizualnej jest jej nośnikiem, pozwalającym odbiorcy zauważyć i rozpoznawać markę w różnych sytuacjach. Aby to osiągnąć identyfikacja wizualna musi być spójna.

Identyfikacja wizualna wyróżnia markę

Wyróżnia markę wśród konkurencji

Identyfikacja wizualna nadaje marce zdolność odróżniającą. Powinna zapewniać jej taką odrębność od innych marek, żeby potencjalni odbiorcy nie mylili jej z innymi, zwłaszcza konkurencyjnymi podmiotami, funkcjonującymi w bliższym i dalszym otoczeniu.

Identyfikacja wizualna kreuje wizerunek

Kreuje wizerunek marki

Zadaniem systemu wizualnego jest również wywołanie u odbiorcy określonych skojarzeń i wrażeń. Nie chodzi o to, żeby klient po spojrzeniu na logo wpadł w zachwyt, lecz o to, żeby wygląd marki ukierunkował jego myśli w stronę określonych w strategii cech, wartości i skojarzeń.

Beżowe tło - element ozdobny
Tworzenie logo i tożsamości firmy
Przykład identyfikacji wizualnej firmy
Projektowanie identyfikacji wizualnej firmy
Cele i funkcje identyfikacji wizualnej firmy

Celem identyfikacji wizualnej jest nadanie marce rozpoznawalnej tożsamości.

Wysoka jakość usług
Wysoka jakość usług
Wysoka jakość usług
Wysoka jakość usług
Wysoka jakość usług

Co składa się na identyfikację wizualną?

Elementy identyfikacji wizualnej. Z czego składa się tożsamość wizualna marki?

Z logo? Też. Samo logo jest jednak dzisiaj dalece niewystarczalne dla kreowania rozpoznawalnej marki. Często stanowi fundament tożsamości, ale musi być dopełnione szeregiem innych elementów. Najważniejsze, żeby wszystkie ze sobą współgrały i tworzyły spójną całość.

Zobacz jakie elementy identyfikacji wizualnej są najczęściej stosowane.

Identyfikacja wizualna dla Twojej marki

Identyfikacja wizualna firm - skuteczność
Beżowe tło - element ozdobny
Jak stworzyć identyfikację wizualną firmy?
Identyfikacja wizualna dla firm

Wiemy jak sprawić, żeby system wizualny firmy był adekwatny do jej charakteru i wywoływał pożądane skojarzenia z marką.

Identyfikacja wizualna dla firm B2B

Jaka jest skuteczna identyfikacja?

Identyfikacja wizualna marki - 4 kluczowe cechy

Zaplanowana identyfikacja wizualna

Oparta na analizie marki – zaplanowana i przemyślana

W projektowaniu identyfikacji należy wziąć pod uwagę nie tylko kwestie wizualne, ale przede wszystkim fundamentalne założenia marki. Tożsamość wizualna musi odzwierciedlać jej charakter i nie może powodować rozdźwięku.

Identyfikacja wizualna łatwa w użyciu

Prosta w użytkowaniu

Identyfikacja nie powinna być zbyt skomplikowana. Zbytnia złożoność rodzi problemy w użytkowaniu, co osłabia spójność marki. Projekt tożsamości musi uwzględniać możliwości eksploatacyjne właściciela. Nie ma sensu tworzyć wymyślnych form, których nie sposób prawidłowo użytkować.

Spójna identyfikacja wizualna

Spójna

Spójna tożsamość wizualna marki przynosi szereg korzyści, poczynając od większej rozpoznawalności, a kończąc na realnych oszczędnościach w zakresie brandingu. Kluczową rolę odgrywa spójność dwóch obszarów:

Spójność jest najważniejszą cechą dobrej identyfikacji. Spójny system wizualny, konsekwentnie eksploatowany przyniesie więcej korzyści niż najlepiej dopracowana technicznie identyfikacja, której poszczególne elementy zupełnie ze sobą nie współgrają.

Najczęstsze pytania o identyfikację wizualną

Identyfikacja wizualna, zwana także tożsamością wizualną lub systemem komunikacji wizualnej marki, to zestaw wytycznych i elementów, za pomocą których można komunikować markę w sposób graficzny. Identyfikacja wizualna nadaje marce charakterystyczny obraz, dzięki któremu odbiorcom łatwiej jest ją rozpoznać i zapamiętać.

Brandbook lub księga identyfikacji wizualnej to zbiór wytycznych, według których powinny być tworzone elementy identyfikacji, a następnie używane do kreowania wizerunku marki. W brandbooku opisywane są takie aspekty jak:

Ponadto w księdze identyfikacji wizualnej prezentuje się przykłady zastosowania znaku (prawidłowe i nieprawidłowe) oraz najważniejsze gotowe elementy komunikacji wizualnej marki, którymi mogą być akcydensy, materiały reklamowe, projekty banerów, kompozycja postów social media, gadżety firmowe z logo, itd.).

Koszt opracowania identyfikacji wizualnej zależy od rozpiętości i zakresu pracy do wykonania. Identyfikacja wizualna małej firmy działającej głównie online może kosztować od kilku tysięcy złotych wzwyż, natomiast zaprojektowanie tożsamości większej marki kosztuje zazwyczaj co najmniej kilkanaście lub kilkadziesiąt tysięcy złotych.

Cena identyfikacji wizualnej zależy w głównej mierze od:

W naszej agencji ceny zaprojektowania identyfikacji wizualnej w podstawowym zakresie (logo, język wizualny i podstawowa księga znaku) zaczynają się od 8 000 zł netto.

Jeśli chcesz poznać konkretną cenę za stworzenie identyfikacji wizualnej dla Twojej marki, skontaktuj się z nami.

Zakres i konkretne elementy identyfikacji wizualnej planuje się na podstawie analizy marki. Taki audyt pozwala dokładnie poznać specyfikę brandu, docelową grupę odbiorców, ich oczekiwania, a co za tym idzie - najważniejsze potrzeby marki.

Najważniejsze elementy identyfikacji wizualnej każdej marki to:

Jeśli chciałbyś samodzielnie zaplanować wstępną strukturę identyfikacji swojej marki, skorzystaj z naszej bezpłatnej listy punktów styku marki, która pomoże Ci w tym procesie.

Ilustracja kontaktu z agencją Cucaburra

Zaprojektujemy identyfikację wizualną Twojej firmy

Skontaktuj się z nami i przedstaw swoją sytuację. Znajdziemy świeży pomysł na system wizualny Twojej marki.

Wypełniając i przesyłając formularz ze swoimi danymi wyrażasz zgodę na ich przetwarzanie zgodnie z naszą Polityką Prywatności. Użyjemy ich jedynie w celu kontaktu i odpowiedzi na Twoje zgłoszenie, w tym na przedstawienie oferty współpracy.

Możesz też skontaktować się z nami klikając poniżej.