Identyfikacja wizualna dla b2b
Identyfikacja wizualna firmy to zestaw elementów komunikujących i kształtujących jej markę. Jest niezwykle istotna z punktu widzenia brandingu i kreowania wizerunku, ponieważ silnie wpływa na postrzeganie brandu. Zadbaj o nią!
System identyfikacji wizualnej to jedno z najważniejszych narzędzi brandingu. Składa się z wielu elementów, a kluczowym atrybutem jaki posiada dobrze zaprojektowana i eksploatowana identyfikacja jest spójność.
Zaprojektujemy dla Twojej marki spójną i skuteczną identyfikację wizualną.
Spójna identyfikacja wizualna marki pozwala skutecznie zakomunikować i wyróżnić markę. Dzięki temu staje się ona rozpoznawalna nawet w sytuacjach, w których odbiorca nie widać logo.
Marka, aby zaistnieć na rynku musi mieć swoją wyrazistą tożsamość. System identyfikacji wizualnej jest jej nośnikiem, pozwalającym odbiorcy zauważyć i rozpoznawać markę w różnych sytuacjach. Aby to osiągnąć identyfikacja wizualna musi być spójna.
Identyfikacja wizualna nadaje marce zdolność odróżniającą. Powinna zapewniać jej taką odrębność od innych marek, żeby potencjalni odbiorcy nie mylili jej z innymi, zwłaszcza konkurencyjnymi podmiotami, funkcjonującymi w bliższym i dalszym otoczeniu.
Zadaniem systemu wizualnego jest również wywołanie u odbiorcy określonych skojarzeń i wrażeń. Nie chodzi o to, żeby klient po spojrzeniu na logo wpadł w zachwyt, lecz o to, żeby wygląd marki ukierunkował jego myśli o niej w stronę określonych w strategii cech, wartości i skojarzeń.
Rozpoznawalna marka jest źródłem silnej i stabilnej przewagi konkurencyjnej, której Twoja konkurencja nie pokona.
Z logo? Też. Samo logo jest jednak dzisiaj dalece niewystarczalne dla kreowania rozpoznawalnej marki. Często stanowi fundament tożsamości, ale musi być dopełnione szeregiem innych elementów. Najważniejsze, żeby wszystkie ze sobą współgrały i tworzyły spójną całość.
Zobacz jakie elementy identyfikacji wizualnej są najczęściej stosowane.
Zaprojektowanie spójnej i skutecznej identyfikacji wizualnej dla marki B2B wymaga doświadczenia i umiejętności. Zobacz jaka powinna być dobra identyfikacja wizualna.
W projektowaniu identyfikacji należy wziąć pod uwagę nie tylko kwestie wizualne, ale przede wszystkim fundamentalne założenia marki. Tożsamość wizualna musi odzwierciedlać jej charakter i nie może powodować rozdźwięku.
Dobra identyfikacja wizualna uwzględnia wszystkie najważniejsze punkty styku marki, te obecnie wykorzystywane, jak i potencjalne. Struktura systemu wizualnego musi być na tyle elastyczna, aby możliwe było doprojektowanie kolejnych elementów w przyszłości.
Identyfikacja nie powinna być zbyt skomplikowana. Zbytnia złożoność rodzi problemy w użytkowaniu, co osłabia spójność marki. Projekt tożsamości musi uwzględniać możliwości eksploatacyjne właściciela. Nie ma sensu tworzyć wymyślnych form, których nie sposób prawidłowo użytkować.
Spójna tożsamość wizualna marki przynosi szereg korzyści, poczynając od większej rozpoznawalności, a kończąc na realnych oszczędnościach w zakresie brandingu. Kluczową rolę odgrywa spójność dwóch obszarów:
Spójność jest najważniejszą cechą dobrej identyfikacji. Spójny system wizualny, konsekwentnie eksploatowany przyniesie więcej korzyści niż najlepiej dopracowana technicznie identyfikacja, której poszczególne elementy zupełnie ze sobą nie współgrają.
Jeśli jesteś na etapie tworzenia marki, albo planujesz rebranding i chciałbyś porozmawiać z nami o identyfikacji wizualnej, skontaktuj się z nami. Zaprojektujemy skuteczną i wyrazistą tożsamość wizualną Twojej firmy.
Dowiedz się więcej o projektowaniu identyfikacji wizualnej i tożsamości marki.
Identyfikacja wizualna, zwana także tożsamością wizualną lub systemem komunikacji wizualnej marki, to zestaw wytycznych i elementów, za pomocą których można komunikować markę w sposób graficzny. Identyfikacja wizualna nadaje marce charakterystyczny obraz, dzięki któremu odbiorcom łatwiej jest ją rozpoznać i zapamiętać.
Brandbook lub księga identyfikacji wizualnej to zbiór wytycznych, według których powinny być tworzone elementy identyfikacji, a następnie używane do kreowania wizerunku marki. W brandbooku opisywane są takie aspekty jak paleta barw, typografia marki (kroje i czcionki), stylistyka ilustracji czy zasady kompozycji. Ponadto w księdze identyfikacji wizualnej prezentuje się jej najważniejsze elementy (logo, akcydensy, materiały reklamowe, schematy kompozycji, itd.) oraz prawidłowe i nieprawidłowe przykłady zastosowania wytycznych.
Koszt opracowania identyfikacji wizualnej zależy od rozpiętości i zakresu pracy do wykonania. Identyfikacja wizualna małej firmy działającej głównie online może kosztować od kilku tysięcy złotych wzwyż, natomiast zaprojektowanie tożsamości większej marki kosztuje zazwyczaj co najmniej kilkanaście lub kilkadziesiąt tysięcy złotych.
Jeśli chcesz poznać konkretną cenę za stworzenie identyfikacji wizualnej dla Twojej marki, skontaktuj się z nami.
Objętość i elementy identyfikacji wizualnej planuje się na podstawie analizy marki. Jeśli jednak chciałbyś samodzielnie zaplanować wstępną strukturę identyfikacji swojej marki, skorzystaj z naszej bezpłatnej listy punktów styku marki, która pomoże Ci w tym procesie.
Skontaktuj się z nami i przedstaw swoją sytuację. Znajdziemy świeży pomysł na system wizualny Twojej marki.