Identyfikacja wizualna dla b2b

Identyfikacja wizualna – co to jest i z czego się składa?

Identyfikacja wizualna firmy to zestaw elementów komunikujących i kształtujących jej markę. Jest niezwykle istotna z punktu widzenia brandingu i kreowania wizerunku, ponieważ silnie wpływa na postrzeganie brandu. Zadbaj o nią!

Identyfikacja wizualna - projektowanie dla B2B

Co to jest identyfikacja wizualna?

Zaprojektujemy dla Twojej marki spójną i skuteczną identyfikację wizualną.

Cele i funkcje identyfikacji wizualnej

Rola identyfikacji wizualnej w brandingu

3 najważniejsze funkcje identyfikacji wizualnej

Analiza branding marki

Nośnik tożsamości marki

Marka, aby zaistnieć na rynku musi mieć swoją wyrazistą tożsamość. System identyfikacji wizualnej jest jej nośnikiem, pozwalającym odbiorcy zauważyć i rozpoznawać markę w różnych sytuacjach. Aby to osiągnąć identyfikacja wizualna musi być spójna.

Projektowanie strategii brandingowej

Wyróżnienie marki wśród konkurencji

Identyfikacja wizualna nadaje marce zdolność odróżniającą. Powinna zapewniać jej taką odrębność od innych marek, żeby potencjalni odbiorcy nie mylili jej z innymi, zwłaszcza konkurencyjnymi podmiotami, funkcjonującymi w bliższym i dalszym otoczeniu.

Wdrożenie brandingu

Kreowanie wizerunku

Zadaniem systemu wizualnego jest również wywołanie u odbiorcy określonych skojarzeń i wrażeń. Nie chodzi o to, żeby klient po spojrzeniu na logo wpadł w zachwyt, lecz o to, żeby wygląd marki ukierunkował jego myśli o niej w stronę określonych w strategii cech, wartości i skojarzeń.

Rozpoznawalna marka jest źródłem silnej i stabilnej przewagi konkurencyjnej, której Twoja konkurencja nie pokona.

Elementy identyfikacji wizualnej marki B2B

Elementy identyfikacji wizualnej. Z czego składa się tożsamość wizualna marki?

Identyfikacja wizualna marki - 4 kluczowe cechy

Zaprojektowanie spójnej i skutecznej identyfikacji wizualnej dla marki B2B wymaga doświadczenia i umiejętności. Zobacz jaka powinna być dobra identyfikacja wizualna.

Identyfikacja wizualna firm - skuteczność
Identyfikacja wizualna łatwa w użyciu

Prosta w eksploatacji

Identyfikacja nie powinna być zbyt skomplikowana. Zbytnia złożoność rodzi problemy w użytkowaniu, co osłabia spójność marki. Projekt tożsamości musi uwzględniać możliwości eksploatacyjne właściciela. Nie ma sensu tworzyć wymyślnych form, których nie sposób prawidłowo użytkować.

Spójna identyfikacja wizualna

Spójna

Spójna tożsamość wizualna marki przynosi szereg korzyści, poczynając od większej rozpoznawalności, a kończąc na realnych oszczędnościach w zakresie brandingu. Kluczową rolę odgrywa spójność dwóch obszarów:

Spójność jest najważniejszą cechą dobrej identyfikacji. Spójny system wizualny, konsekwentnie eksploatowany przyniesie więcej korzyści niż najlepiej dopracowana technicznie identyfikacja, której poszczególne elementy zupełnie ze sobą nie współgrają.

Identyfikacja wizualna dla Twojej marki

Najczęstsze pytania o identyfikację wizualną

Dowiedz się więcej o projektowaniu identyfikacji wizualnej i tożsamości marki.

Identyfikacja wizualna, zwana także tożsamością wizualną lub systemem komunikacji wizualnej marki, to zestaw wytycznych i elementów, za pomocą których można komunikować markę w sposób graficzny. Identyfikacja wizualna nadaje marce charakterystyczny obraz, dzięki któremu odbiorcom łatwiej jest ją rozpoznać i zapamiętać.

Brandbook lub księga identyfikacji wizualnej to zbiór wytycznych, według których powinny być tworzone elementy identyfikacji, a następnie używane do kreowania wizerunku marki. W brandbooku opisywane są takie aspekty jak paleta barw, typografia marki (kroje i czcionki), stylistyka ilustracji czy zasady kompozycji. Ponadto w księdze identyfikacji wizualnej prezentuje się jej najważniejsze elementy (logo, akcydensy, materiały reklamowe, schematy kompozycji, itd.) oraz prawidłowe i nieprawidłowe przykłady zastosowania wytycznych.

Zaprojektujemy identyfikację wizualną Twojej firmy

Skontaktuj się z nami i przedstaw swoją sytuację. Znajdziemy świeży pomysł na system wizualny Twojej marki.

Wypełniając i przesyłając formularz ze swoimi danymi wyrażasz zgodę na ich przetwarzanie zgodnie z naszą Polityką Prywatności. Użyjemy ich jedynie w celu kontaktu i odpowiedzi na Twoje zgłoszenie, w tym na przedstawienie oferty współpracy.
Wyślij wiadomość