Polityka prywatności
Wszystkie pozyskiwane dane osobowe przetwarzamy zgodnie z obowiązującym prawem. Przyjęta przez nas polityka prywatności pomaga nam uporządkować te kwestie i ma za za danie jasno przedstawić sposoby realizacji naszych obowiązków.
1. Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Krzysztof Karaś prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Cucaburra Krzysztof Karaś, z siedzibą w Tarnowskich Górach przy ul. Miodowej 34/21, numer NIP: 6452496505, REGON: 381859000.
W sprawie danych osobowych można kontaktować się z nami poprzez pocztę tradycyjną lub elektroniczną wysyłając wiadomość na adres hello@cucaburra.pl.
2. Jak pozyskujemy dane osobowe?
W większości przypadków dane osobowe pozyskujemy bezpośrednio od osób, których te dane dotyczą. Są one przez nas pozyskiwane przy okazji przesłania do nas zapytań o ofertę i/lub współpracę, rozmów telefonicznych, rozmów bezpośrednich, kontaktów inicjowanych przez nas, poprzez wypełnienia formularzy na naszej stronie internetowej, przez kontakty na social mediach, a czasem również poprzez korespondencję tradycyjną lub za pośrednictwem naszych partnerów.
Konkretne formy pozyskiwania danych osobowych to przykładowo:
- kontakt bezpośredni, na przykład przez e-mail, rozmowę telefoniczną, wymianę wizytówek, kontakt przez platformy społecznościowe i komunikatory, inicjowany przez nas lub osobę, której dane osobowe gromadzimy;
- dane osobowe osób kontaktowych na stronach internetowych organizacji, z którymi mamy zamiar się skontaktować na przykład w wyniku chęci udzielenia odpowiedzi na ogłoszenie, czy zapytanie ofertowe wyrażone publicznie;
- formularze na naszej stronie internetowej;
zgody na zapis plików cookies w przeglądarce podczas odwiedzin strony internetowej.
3. Na jakiej podstawie przetwarzamy dane osobowe?
Większość danych pozyskujemy za zgodą osób zainteresowanych i na tej podstawie je przetwarzamy, przy czym zgody są udzielane w różny sposób, na przykład: słownie podczas rozmowy i wymianę wizytówek, elektronicznie przez e-mail, telefonicznie, poprzez akceptację zasad użytkowania naszej strony internetowej i polityki prywatności, poprzez wypełnienie formularzy, w wyniku przekazania danych osobowych przez partnerów, itd.
Zgody mogą być też udzielone w różnym zakresie, na przykład wyłącznie w celu otrzymywania newslettera drogą elektroniczną, albo wyłącznie w celu obsługi zapytania ofertowego.
Niektóre dane osobowe przetwarzamy bez wyrażenia zgody ich właściciela, ale zgodnie z art. 6 ust. 1 Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 roku, na podstawie jednej z wymienionych przesłanek.
4. W jakich celach przetwarzamy dane osobowe?
Dane osobowe przetwarzamy przede wszystkim w celu prowadzenia naszej działalności, prawidłowej realizacji zawartych umów, a także w celach kontaktowych i statystycznych. Umożliwiają nam one prawidłowe świadczenie usług zainteresowanym podmiotom. Dane osobowe wykorzystujemy w szczególności do:
- nawiązywania kontaktu w różny sposób, w tym w szczególności poprzez wysyłanie wiadomości elektronicznych, rozmowy telefoniczne, telekonferencje, umawianie spotkań,
- przedstawiania ofert i informacji o firmie i naszych usługach, do przedstawiania informacji handlowych i marketingowych,
- realizacji zamówień, umów i transakcji, a także prawidłowej obsługi transakcji, obsługi posprzedażowej, do kontaktowania się w celu przedstawienia zamówionej oferty przed złożeniem zamówienia, do kontaktowania się w celu poinformowania o zmianach w świadczonych usługach i w celach administracyjnych,
- zapewnienia bezpieczeństwa transakcji, kontaktu oraz współpracy,
- analizy aktywności i zachowań użytkowników na stronie inernetowej (dane anonimizowane, analizowane zbiorczo, oraz indywidualnie),
- świadczenia usługi newslettera i realizacji kampanii mailingowych, a także do analizy wyników takich kampanii oraz analizy zachowań i reakcji odbiorców na wysyłane wiadomości e-mail w ramach kampanii i poza kampaniami (indywidualne wiadomości e-mail),
- realizacji obowiązków podatkowych, rachunkowych, sprawozdawczych, archiwizacyjnych, do dochodzenia roszczeń, realizacji windykacji,
- weryfikacji klientów w rejestrach publicznych, rządowych, finansowych i innych publicznych bazach danych oraz do weryfikacji działalności osób, których dane przetwarzamy jeśli istnieją ku temu przesłanki, na przykład w celu zabezpieczenia naszej działalności przed potencjalnym opóźnianiem płatności lub nieregulowaniem należności,
- do celów statystycznych i sprawozdawczych, do analizowania naszej działalności, jakości świadczonych usług, jakości kontaktu z naszej strony, zadowolenia klientów, czy atrakcyjności oferty, abyśmy stale mogli rozwijać naszą działalność i polepszać jakość świadczonych usług.
5. Jakie dane osobowe przetwarzamy?
W naszej działalności pozyskujemy i przetwarzamy różne dane umożliwiające identyfikację konkretnej osoby. Są to na przykład imię i nazwisko, służbowy adresy e-mail zawierające inicjały wskazujące na daną osobę lub pełne imię i nazwisko, sporadycznie prywatne adresy e-mail, jeśli takie zostaną nam przekazane, numery telefonów, informacje o zajmowanych stanowiskach w danej organizacji lub realizowanych funkcjach oraz informacje o płci (w celu używania prawidłowych zwrotów podczas kontaktowania się).
6. Dobrowolność podawania danych osobowych
Podanie danych osobowych do ich przetwarzania przez nas jest całkowicie dobrowolne, jednakże w większości przypadków jest konieczne, abyśmy mogli świadczyć usługi i wywiązać się z zawartych umów.
Niektóre dane osobowe możemy przetwarzać na innej podstawie niż wyrażona zgoda, ale zawsze odbywa się to w zgodzie z art. 6 ust. 1 Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 roku.
7. Komu przekazujemy przetwarzane dane osobowe?
Dane osobowe, które przetwarzamy staramy się udostępniać jak najmniejszej ilości podmiotów trzecich, jednakże czasami jest to niezbędne, abyśmy mogli prawidłowo realizować zawarte umowy, usługi i transakcje. Dane osobowe przekazujemy na przykład:
- dostawcom usług pocztowych, księgowych, bankowych, doradczych i innym instytucjom za pośrednictwem których realizujemy umowy oraz naszą działalność,
- organom państwowym lub innym organom uprawnionym, które wymagają od nas przekazania danych osobowych w celu wykonania zobowiązań,
- naszym partnerom, dostawcom i kontrahentom jeśli wymaga tego realizacja zawartych przez nas umów lub realizacja naszej działalności.
W sytuacjach, które tego wymagają zawieramy umowy z podmiotami trzecimi o powierzeniu danych osobowych do przetwarzania.
8. Czy przekazujemy dane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Niektóre dane osobowe przekazujemy podmiotom spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego, a do podmiotów tych należą na przykład Microsoft Corporation, Google LLC, HubSpot, Inc., The Rocket Science Group LLC, Atlassian Corporation Plc. Są to dostawcy dużych i sprawdzonych rozwiązań biznesowych, chmurowych oraz technologicznych, które wykorzystujemy w naszej działalności, na przykład pakiety oprogramowania biurowego, system CRM, system zarządzania projektami i organizacją pracy, czy system do obsługi masowych wysyłek wiadomości e-mail (mailingi). Podmioty te stosują politykę prywatności zgodną z RODO, a współpraca z nimi odbywa się w ramach „Tarczy Prywatności” i na podstawie stosownych umów o powierzeniu danych osobowych.
9. Jak dbamy o bezpieczeństwo danych osobowych?
Staramy się zapewnić najwyższe bezpieczeństwo danych osobowych. Realizujemy to na różne sposoby, w zależności od technicznych możliwości systemów, w których są przechowywane i przetwarzane. Stosujemy na przykład szyfrowanie połączeń strony internetowej SSL, szyfrowanie poczty elektronicznej, logowanie dwuskładnikowe i silne hasła zabezpieczające dostęp do danych osobowych.
10. Jak długo przechowujemy dane osobowe?
Zwykle dane osobowe przetwarzamy do momentu wycofania zgody na ich przetwarzanie lub tak długo jak to konieczne dla realizowanych przez nas celów, transakcji i umów.
Niektóre dane osobowe możemy przetwarzać również po wycofaniu zgody, jeśli wymaga tego zabezpieczenie naszych interesów (na przykład dane do windykacji, dane przetwarzane dla celów księgowych, sprawozdawczych, prawnych, itp). Wtedy dane takie przetwarzamy tak długo jak długo ciąży na nas obowiązek ich archiwizowania wynikający na przykład z przepisów prawa.
11. Czy profilujemy dane osobowe i przetwarzamy je w sposób zautomatyzowany?
Profilowanie danych osobowych polega na wnioskowaniu o danych w oparciu o inne pozyskane dane. Większość danych osobowych analizujemy w odniesieniu do innych informacji, co nazywa się właśnie profilowaniem danych osobowych. Na przykład na podstawie analizy otwarć wysłanych przez nas e-maili do danej osoby wnioskujemy jakie są realne szanse na podjęcie lub wznowienie współpracy. A zatem niektóre dane osobowe możemy profilować. Wykorzystujemy również zautomatyzowane przetwarzanie danych i podejmowanie decyzji, aby przyspieszyć procesy przetwarzania danych.
Profilujemy na przykład dane osobowe przetwarzane w systemie CRM w celu prawidłowej realizacji umów, dotrzymywania terminów, przedstawiania ofert interesujących dla danej osoby, itp. czy przetwarzane w celu realizacji usługi Newslettera, aby wysyłane wiadomości trafiały do osób, które wyrażą zainteresowanie daną tematyką. Dane osobowe profilujemy również, aby stale rozwijać i ulepszać nasze usługi.
Informacje jakie zbieramy w celu profilowania danych osobowych to na przykład informacje o miejscu pracy danej osoby, informacje o zainteresowaniu usługami, o częstotliwości odwiedzin strony internetowej, w tym o konkretnych podstronach, które zostały odwiedzone, informacje o ilości i treści odbytych rozmów telefonicznych, o ilości i treści wysłanych e-maili, a także reakcji na te e-maile (czy zostały odczytane, czy udzielono odpowiedzi), informacje o zmianie zatrudnienia/pracodawcy, informacje o powiązaniach między osobami, których dane przetwarzamy (na przykład gdy pracują w tej samej organizacji), itd.
12. Jakie prawa przysługują osobom, których dane osobowe przetwarzamy?
Respektujemy wszystkie prawa wynikające z Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 roku.
Każda osoba, której dane przetwarzamy ma prawo:
- do informacji o przetwarzaniu tych danych,
- dostępu do treści swoich danych osobowych,
- do ich sprostowania, uzupełnienia lub usunięcia,
- do ograniczenia ich przetwarzania,
- do przeniesienia tych danych oraz
- do wniesienia sprzeciwu i do cofnięcia zgody w dowolnym momencie.
Ponadto każdej osobie przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Kontakt z Administratorem
W celu realizacji swoich praw związanych z przetwarzaniem przez nas danych osobowych, a także w przypadku pytań odnośnie nasze polityki prywatności przetwarzania danych można kontaktować się z nami poprzez ogólny adres e-mail firmy hello@cucaburra.pl.