Strony internetowe w brandingu
Strony internetowe to podstawowy i najważniejszy element kreowania marki w sieci. Chociaż w tym procesie duże znaczenie mają także inne narzędzia, z mediami społecznościowymi na czele, to jednak strona internetowa wciąż pozostaje fundamentalnym i najbardziej stabilnym lądem dla większości marek.
Strona internetowa firmy - jej rola w budowaniu marki
Strona internetowa spójna ze strategią i założeniami marki w nieprzeceniony sposób pomoże Ci kreować wizerunek w internecie. Jak konkretnie ułatwi Ci to zadanie? Oto kilka najważniejszych aspektów.
Jest narzędziem komunikacji marki
Najważniejszą rolą strony internetowej jest możliwość komunikowania się marki ze światem. To na stronach internetowych znajdujesz zawsze najważniejsze i sprawdzone informacje o firmach i ich produktach. Strona internetowa zapewnia widoczność i kontakt z marką. Jeśli o nią dbasz, staje się miejscem, do którego klienci chętnie wracają, a przez to zyskujesz możliwość bardzo łatwego przekazywania im informacji o Twojej marce.
Strona internetowa uwiarygadnia markę
Podobno czego nie ma w internecie, to nie istnieje. Oczywiście to duże nadużycie, ale firmy nieposiadające własnego miejsca w sieci rzeczywiście są postrzegane jako mniej wiarygodne. Strony internetowe stały się tak powszechne, że traktuje się je jako oczywisty element działalności. Twoi klienci chcą mieć szybki dostęp nie tylko do Twojej oferty, ale również do potwierdzonych danych o Twojej firmie.
Silnie wpływa na wizerunek i zaufanie do marki
Jej dostępność, styl, struktura i aktualność mają niebagatelny wpływ na to jak postrzegana jest firma. Zaniedbana witryna odstrasza potencjalnych klientów i zniechęca do podjęcia kontaktu. Prawidłowo zaprojektowana zachęca do dłuższych i częstszych odwiedzin oraz zwiększa sprzedaż. Bardzo ważne jest, aby była zgodna z Twoim brandingiem i oczekiwaniami najważniejszych dla Ciebie odbiorców.
Zapewnia całkowitą swobodę w prezentacji marki i produktów
Firmowa strona internetowa jest tym elementem brandingu internetowego, nad którym marka ma największą kontrolę. Ani profil Facebook, ani Instagram, ani żadna inna platforma społecznościowa nie daje takich możliwości jak własna strona. W każdym innym miejscu musisz dostosowywać się do zasad narzucanych przez dostawców. Na własnej stronie internetowej możesz kreować markę w sposób jaki tylko zechcesz.
Cechy dobrej strony internetowej
Jak każdy inny aspekt brandingu, tak i tworzenie stron internetowych musi być ściśle dopasowane do wymagań danej firmy. W związku z tym nie możemy podać uniwersalnej receptury z przepisem na idealną witrynę. Ile marek, tyle rozwiązań.
Możemy jednak wypunktować kilka najważniejszych cech, którymi odznacza się każda dobrze wykonana strona internetowa. Jaka zatem jest?
Aktualna – Jeśli nie aktualizujesz informacji zawartych na swojej stronie internetowej w najlepszym przypadku zniechęcasz do kontaktu i tracisz dobry wizerunek; w najgorszym, możesz wprowadzać w błąd i ponieść w związku z tym nawet olbrzymie finansowe konsekwencje. Na świecie istnieje ponad 1,5 miliarda stron internetowych (dane na sierpień 2019), z czego zaledwie 200 milionów (!) jest aktywnych i aktualizowanych.
Posiada wszystkie najważniejsze dane o firmie i jej działalności – Te dane uwiarygadniają Twoją markę i sprawiają, że potencjalni klienci traktują Cię poważnie. Nie ukrywaj danych o firmie, ani innych istotnych informacji.
Umożliwia kontakt z marką – Strona internetowa powinna skracać dystans między klientem, a marką, dzięki czemu poczuje się on do niej większą sympatię. Dostępność marki i bezproblemowy kontakt są przez odbiorców bardzo pożądane i doceniane.
Posiada treść wartościową dla odwiedzającego – Niezwykle istotna, ale i trudna do osiągnięcia cecha. Sama aktualność nie wystarczy, bo w sieci jest mnóstwo bezwartościowych treści. Jeśli Twoja strona ma zainteresować odbiorców, musisz ich dobrze poznać i dowiedzieć się czego szukają, a następnie dać im satysfakcjonującą odpowiedź. Do tego musisz zrobić to lepiej niż konkurencja.
Wzmacnia spójność marki – witryna firmowa nie może być oderwana od innych działań wizerunkowych i brandingu. Stanowi jeden z najważniejszych elementów identyfikacji wizualnej, dlatego musi być spójna z założeniami marki, a nie podążać jakąś własną, odrębną ścieżką.
Przejrzysta i łatwa w obsłudze – Za ten stan rzeczy odpowiada projektowanie zgodne z zasadami UI/UX. Strona internetowa musi być intuicyjna dla użytkownika, jeśli nie chcesz, żeby szybko ją opuścił i więcej na nią nie wrócił.
Responsywna – Elastyczność strony i automatyczne dopasowywanie jej do różnych rozdzielczości ekranów, na których będzie wyświetlana jest dzisiaj standardem. Wciąż rośnie liczba osób przeglądających strony internetowe na urządzeniach mobilnych. Ponadto Google znacznie obniża pozycje stron, które nie wyświetlają się poprawnie na smartfonach, więc responsywność jest absolutną koniecznością.
Zoptymalizowana technicznie (SEO) – branding online nie jest oderwany od rzeczywistości, dlatego uwzględnia również techniczny aspekt strony. Dobra witryna musi być nie tylko ładna i przejrzysta, ale również zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek. Zadbaj o odpowiednią ilość słów kluczowych, strukturę treści i kod przyjazny indeksowaniu.
Jak każdy inny aspekt brandingu, tak i tworzenie stron internetowych musi być ściśle dopasowane do wymagań danej firmy. W związku z tym nie możemy podać uniwersalnej receptury z przepisem na idealną witrynę. Ile marek, tyle rozwiązań.
Możemy jednak wypunktować kilka najważniejszych cech, którymi odznacza się każda dobrze wykonana strona internetowa. Jaka zatem jest?Dostosuj stronę internetową do marki
Jeśli chcesz zadbać o swoją stronę, chętnie Ci w tym pomożemy, bo wiemy jak tworzyć strony internetowe w pełni dopasowane do strategii marki. Tworzymy strony, które nie są oderwane od brandu, ale ściśle wpisują się w całą strategię online. Napisz do nas albo zostaw swoje dane poniżej.
Stworzymy stronę internetową Twojej firmy
Wysyłając swoje dane poprzez powyższy formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie podanych danych zgodnie z Polityką Prywatności w celu omówienia potrzeb i przedstawienia oferty.