Strony internetowe w brandingu

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Projektowanie strony internetowych - tworzenie i budowa
Strony internetowe to podstawowy i najważniejszy element kreowania marki w sieci. Chociaż w tym procesie duże znaczenie mają także inne narzędzia, z mediami społecznościowymi na czele, to jednak strona internetowa wciąż pozostaje fundamentalnym i najbardziej stabilnym lądem dla większości marek.

Strona internetowa firmy - jej rola w budowaniu marki

Jest narzędziem komunikacji marki

Strona internetowa uwiarygadnia markę

Silnie wpływa na wizerunek i zaufanie do marki

Zapewnia całkowitą swobodę w prezentacji marki i produktów

Cechy dobrej strony internetowej

Aktualna – Jeśli nie aktualizujesz informacji zawartych na swojej stronie internetowej w najlepszym przypadku zniechęcasz do kontaktu i tracisz dobry wizerunek; w najgorszym, możesz wprowadzać w błąd i ponieść w związku z tym nawet olbrzymie finansowe konsekwencje. Na świecie istnieje ponad 1,5 miliarda stron internetowych (dane na sierpień 2019), z czego zaledwie 200 milionów (!) jest aktywnych i aktualizowanych.

Posiada wszystkie najważniejsze dane o firmie i jej działalności – Te dane uwiarygadniają Twoją markę i sprawiają, że potencjalni klienci traktują Cię poważnie. Nie ukrywaj danych o firmie, ani innych istotnych informacji.

Umożliwia kontakt z marką – Strona internetowa powinna skracać dystans między klientem, a marką, dzięki czemu poczuje się on do niej większą sympatię. Dostępność marki i bezproblemowy kontakt są przez odbiorców bardzo pożądane i doceniane.

Posiada treść wartościową dla odwiedzającego – Niezwykle istotna, ale i trudna do osiągnięcia cecha. Sama aktualność nie wystarczy, bo w sieci jest mnóstwo bezwartościowych treści. Jeśli Twoja strona ma zainteresować odbiorców, musisz ich dobrze poznać i dowiedzieć się czego szukają, a następnie dać im satysfakcjonującą odpowiedź. Do tego musisz zrobić to lepiej niż konkurencja.

Wzmacnia spójność marki – witryna firmowa nie może być oderwana od innych działań wizerunkowych i brandingu. Stanowi jeden z najważniejszych elementów identyfikacji wizualnej, dlatego musi być spójna z założeniami marki, a nie podążać jakąś własną, odrębną ścieżką.

Przejrzysta i łatwa w obsłudze – Za ten stan rzeczy odpowiada projektowanie zgodne z zasadami UI/UX. Strona internetowa musi być intuicyjna dla użytkownika, jeśli nie chcesz, żeby szybko ją opuścił i więcej na nią nie wrócił.

Responsywna – Elastyczność strony i automatyczne dopasowywanie jej do różnych rozdzielczości ekranów, na których będzie wyświetlana jest dzisiaj standardem. Wciąż rośnie liczba osób przeglądających strony internetowe na urządzeniach mobilnych. Ponadto Google znacznie obniża pozycje stron, które nie wyświetlają się poprawnie na smartfonach, więc responsywność jest absolutną koniecznością.

Zoptymalizowana technicznie (SEO) – branding online nie jest oderwany od rzeczywistości, dlatego uwzględnia również techniczny aspekt strony. Dobra witryna musi być nie tylko ładna i przejrzysta, ale również zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek. Zadbaj o odpowiednią ilość słów kluczowych, strukturę treści i kod przyjazny indeksowaniu.

Cechy dobrej strony internetowej

Chciałbyś zadbać o stronę internetową firmy? Możemy Ci pomóc.

Rebranding
Karaś Studio

24 kwietnia 2020 Karaś Studio zmieniło się w agencję Cucaburra