Naming – nazwa dla firmy, marki, produktu

Na czym polega naming, czyli profesjonalne tworzenie nazwy?

Etapy i zasady tworzenia nazwy firmy i marki

Analiza marki i otoczenia

Generowanie pomysłów - 6 zasad namingu

Naming - nazwa dla firmy i marki
1

Nazwa firmy powinna być dopasowana do jej działalności i strategii. Musi uwzględniać specyfikę działalności rozpoznaną podczas etapu analiz.

2

Nazwa dla marki musi uwzględniać uwarunkowania kulturowe i językowe. Powinna być zrozumiała, a jeśli taka nie jest – musi mieć sensowne wytłumaczenie swej formy. Przede wszystkim jednak nie może być dwuznaczna, ani wzbudzać negatywnych skojarzeń.

3

Nazwa nie powinna ograniczać możliwości rozwoju marki. Projektując nazwę firmy zwracamy dużą uwagę na to, aby w przyszłości nie stała się ona obciążeniem. Aby zwiększyć jej potencjał, zwykle unikamy nazw stricte opisowych, czyli dosłownie definiujących produkt lub działalność firmy.

4

Pomysły na nazwę firmy nie mogą bazować na utartych i wyeksploatowanych schematach. Tworząc nową nazwę dla firmy budowlanej nie można proponować kolejnego „pol-budu”. Zawsze staramy się wykreować coś świeżego.

5

Nowa nazwa nie może wprowadzać w błąd, ani być kopią konkurencji. Zbytnie podobieństwo do funkcjonujących już marek zniechęci klientów i osłabi markę, dlatego korzystamy z różnych narzędzi badających czystość i unikalność stworzonych propozycji.

6

Konsultacje namingowe

Wybór finalnej wersji

Jaka powinna być dobra nazwa firmy i marki? 5 cech dobrej nazwy

Dlaczego tworzenie nazwy marki warto powierzyć naszej agencji?

Nie wiesz jak stworzyć nazwę marki? Pomożemy Ci.

Jesteś zainteresowany namingiem? Stworzymy nazwę Twojej firmy.

Rebranding
Karaś Studio

24 kwietnia 2020 Karaś Studio zmieniło się w agencję Cucaburra