Marketing treści B2B
Content marketing B2B to źródło nieustannego napływu leadów. Tworzymy treści, które docierają do pożądanej grupy docelowej i generują wartościowe zapytania potencjalnych klientów, realnie zainteresowanych Twoimi rozwiązaniami.
W świecie B2B, gdzie decyzje zakupowe są przemyślane i oparte na szczegółowych analizach, content marketing jest narzędziem do budowania przekonania o słuszności podjęcia współpracy właśnie z Twoją firmą.
W przeciwieństwie do szybkich transakcji B2C, biznesowe procesy zakupowe trwają dłużej i wymagają zbudowania relacji z potencjalnymi klientami. W osiągnięciu tego celu nieocenionym wsparciem są przekonujące treści.
Content marketing B2B z nami będzie prawdziwym turbodoładowaniem Twojego biznesu.
Inwestycja w skuteczny content sprawi, że w kalendarzach Twoich sprzedawców nie znajdziesz ani 5 minut wolnego czasu. Będą pękać w szwach od zaplanowanych rozmów, spotkań i wizyt u klientów.
Dostarczamy marketing treści B2B z kompleksową obsługą każdego etapu – researchu, planowania, tworzenia, dystrybucji, aż po raportowanie wyników.
Nowi klienci znajdą Cię bez wysiłku. Twoja firma wreszcie się wyróżni i znajdzie się w centrum uwagi całej branży.
Zamienisz research u potencjalnych klientów w zapytania, a zapytania w kontrakty. Content marketing B2B to nieustanny generator nowych leadów i sprzedaży.
Staniesz się ekspertem, który potrafi rozwiązywać problemy. Klienci zobaczą w Twojej firmie partnera, nie tylko sprzedawcę.
Skoncentruj się na swoim biznesie, a my dostarczymy wyniki. Content marketing B2B w naszych rękach odciąży Cię z ciągłego szukania pomysłów na zdobywanie klientów.
Wzrośnie ruch, a konwersje wzbiją się w górę. Nasze treści przyciągną klientów gotowych do działania i podjęcia współpracy.
Optymalizacja SEO zwiększy widoczność strony dla kluczowych fraz, napędzi ruch i otworzy nowe możliwości.
Rozpoznawalność stanie się Twoim nowym atutem. Firma zyska markę, której konkurencja będzie mogła jej tylko pozazdrościć.
Klienci znajdą u Ciebie odpowiedź na swoje potrzeby. Będą wysyłać zapytania, bo przekonają się, że warto z Tobą działać.
Zbudujesz zaufanie i silny wizerunek marki. Autorytet eksperta przyciągnie nowych partnerów i otworzy wiele drzwi do współpracy.
Content marketing B2B to nie „ładne słówka”, ale potężne narzędzie napędzające sprzedaż, co potwierdzają konkretne liczby.
67%
więcej leadów
70%
decydentów B2B
58%
marketerów B2B
Specjalizujemy się w kilku obszarach tworzenia treści dla B2B. Możesz nam zlecić wykonanie jednorazowego projektu lub stałą obsługę w wybranym zakresie.
Możemy poprowadzić za Ciebie firmowego bloga. Od pomysłów na wpisy, poprzez ich pisanie, aż po publikację i promocję w mediach.
Strona internetowa to absolutny must-have każdej firmy B2B. Będziemy ją rozwijać, aktualizować i optymalizować pod kątem SEO.
Opiszemy sukcesy Twoich klientów, które osiągnęli z pomocą Twojej firmy. Case study uwiarygodni korzyści jakie dostarczasz klientom.
Przygotujemy specjalistyczne artykuły dla mediów, opracujemy raport, albo stworzymy e-booka jako Twój lead magnet.
Opracujemy atrakcyjne i skuteczne oferty handlowe, prezentacje sprzedażowe oraz inne materiały dla działu sprzedaży.
Zaprojektujemy infografiki na stronę, do raportu czy prezentacji, za pomocą których w atrakcyjny sposób przedstawisz ważne dane.
Poprowadzimy firmowe konta na social mediach (Facebook i Linkedin), przygotujemy posty i będziemy je regularnie publikować.
Współpracujemy z ambitnymi firmami B2B, traktującymi content marketing jak inwestycję.
Tworzymy treści dla wspaniałych marek, którym zależy na trwałych relacjach z klientami, własnym rozwoju i wzmacnianiu pozycji w branży.
Doskonale rozumiemy branże nowoczesnych technologii, IT, przemysłową, techniczną, specjalistycznych usług dla biznesu i sektory spokrewnione.
Najlepsze efekty osiągamy współpracując z firmami, które
Uwielbiamy pracować z klientami, którzy widzą w marketingu siłę napędową do rozwoju firmy.
Dostarczamy content marketing B2B oparty na danych i realnych potrzebach odbiorców.
Pomagamy firmom B2B stać się liderami w swoich dziedzinach i przyciągać uwagę rynku.
Content marketing B2B to proces, dający najlepsze efekty przy długofalowym działaniu.
Jeśli Twoja firma działa w tych obszarach i szukasz strategicznego partnera do rozwoju poprzez content marketing B2B, to nie zwlekaj z kontaktem!
Poznaj potęgę treści i razem z nami zdobywaj nowych klientów!
Działamy w myśl przejrzystego procesu, który dopasowujemy do Twoich potrzeb. Od pierwszego kontaktu chcemy zapewnić Ci wartościowe wsparcie i osiągnięcie Twoich biznesowych celów.
Poznajemy Twój biznes, branżę, cele i wyzwania. Ustalamy zakres współpracy, który da największe szanse na wypracowanie oczekiwanych wyników. Możemy poprowadzić tylko firmowy blog, albo zająć się wszystkimi kanałami content marketingu B2B.
Po akceptacji oferty podpisujemy umowę i zaczynamy działać. Opłata na start pozwala nam ruszyć pełną parą, a dalszą współpracę rozliczamy w płatnościach miesięcznych.
Tworzymy treści cały czas pozostając z Tobą w kontakcie. Konsultujemy, poprawiamy, dopytujemy o szczegóły. Wszystko po to, by trafić w sedno i dostarczyć realną wartość firmie lub Twoim potencjalnym klientom.
Co miesiąc podsumowujemy wyniki i doskonalimy działania, żeby content marketing pracował jeszcze lepiej i przynosił Twojej firmie coraz większą sprzedaż.
Content marketing to nie tylko tekst, ale cały zestaw elementów kształtujących komunikację i odbiór Twojej firmy przez klientów.
W content marketingu B2B nie ma jednego, uniwersalnego formatu treści, który zawsze gwarantuje sukces. Najlepszy wybór zależy od celów biznesowych, grupy docelowej i etapu lejka sprzedażowego.
Możemy jednak wskazać formaty, które regularnie potwierdzają swoją skuteczność w B2B i które możesz uwzględnić w swojej strategii content marketingowej. Pamiętaj, że formaty treści powinny być dostosowane do celów biznesowych, grupy docelowej i budżetu.
Warto eksperymentować i mierzyć efektywność poszczególnych działań, aby optymalizować je i osiągać jak najlepsze wyniki.
Aż 75% firm B2B wykorzystuje case studies w swoich działaniach content marketingowych, a 53% marketerów uważa je za jedne z najbardziej efektywnych formatów (raport CMI “B2B Content Marketing Benchmarks, Budgets, and Trends: Outlook for 2025”). Praktyczne przykłady zastosowania Twoich produktów lub usług i realne efekty, jakie osiągnęli klienci, przemawiają do wyobraźni i budują zaufanie. Case studies wiarygodnie potwierdzają Twoją wiedzę, doświadczenie i skuteczność oferowanych rozwiązań.
Wykorzystuje je aż 92% firm prowadzących content marketing B2B. Są oceniane jako mniej efektywne w bezpośrednim generowaniu leadów niż case study czy filmy, ale stanowią fundament strategii content marketingowej. Regularnie aktualizowany blog i aktywność w mediach społecznościowych wzmacnia widoczność marki w wyszukiwarkach, wspiera działania reklamowe i buduje relacje z odbiorcami na różnych platformach.
Doskonałe formaty do dzielenia się pogłębioną wiedzą, prezentowania danych, trendów i ekspertyz. Budują wizerunek odważnego lidera w branży i generują leady poprzez dostęp do treści za dane kontaktowe.
Mocny format, który często wykorzystujemy w pracy z naszymi klientami. Infografiki przystępnie prezentują dane, statystyki, złożone informacje i procesy. Grafiki ułatwiają szybkie zapoznanie się z treścią, są łatwe do udostępniania, a ponadto wzmacniają spójność wizualną marki. Idealne do zwiększania zasięgu treści i angażowania odbiorców. Według raportu Content Marketing Institute w 2025, aż 57% firm B2B stosuje infografiki w swoich działaniach content marketingowych.
Są jedną z najchętniej wybieranych form content marketingu, a w ostatnim czasie stają się coraz prostsze w produkcji. Część marketerów uważa treści wideo za najbardziej efektywną formę marketingu, ale wymaga ona znacznie więcej wysiłku, aby publikowane filmy rzeczywiście były skuteczne i przekonujące.
Umożliwiają bezpośrednią interakcję z potencjalnymi klientami, edukację i budowanie relacji. Webinary są świetne do prezentowania eksperckiej wiedzy na żywo, odpowiadania na pytania i budowania społeczności wokół Twojej marki.
Coraz popularniejszy format, który buduje osobistą relację z odbiorcą i pozwala na dostarczanie treści w formie audio – wygodnej do konsumpcji w różnych sytuacjach. Podcasty to świetny sposób na budowanie społeczności słuchaczy.
Dowiedz się więcej o tym jak tworzymy skuteczne treści dla firm B2B.
Content marketing B2B to strategiczne narzędzie marketingowe, skoncentrowane na tworzeniu wartościowych i angażujących treści, skierowanych do osób podejmujących decyzje w imieniu firm (B2B), a nie klientów indywidualnych (B2C).
W przeciwieństwie do tradycyjnych form reklamy, marketing treści B2B nie polega na nachalnej promocji, ale na budowaniu zainteresowania i długotrwałych relacji z potencjalnymi klientami. Najczęściej osiąga się to poprzez dzielenie się ekspercką wiedzą i rozwiązywanie lub wskazywanie rozwiązań rzeczywistych problemów biznesowych.
Content marketing B2B ma kilka zasadniczych celów:
Udaje się je osiągać poprzez przyciąganie uwagi, edukowanie i angażowanie potencjalnych klientów na każdym etapie ścieżki zakupowej. Content marketing to nie tylko tekst na stronie internetowej czy w social mediach, ale cały zestaw form i narzędzi do zrozumiałego i atrakcyjnego komunikowania wartościowych informacji.
Skuteczny content marketing B2B to inwestycja pracująca 24/7, która zwiększa ruch w firmowej witrynie, generuje zapytania ofertowe i długoterminowo wspiera dział handlowy.
Skuteczne treści B2B to te, które pozwalają osiągać przyjęte cele biznesowe – przede wszystkim generują leady i wspomagają sprzedaż. O ich efektywności decyduje szereg czynników, które można ująć w kilku najistotniejszych punktach:
Skuteczny content marketing B2B to połączenie wartości merytorycznej dla klientów, optymalizacji SEO, atrakcyjnej formy i realizacja jasno określonego celu biznesowego – na przykład generowania leadów, zwiększenia ruchu na stronie czy zdobycia nowych obserwujących użytkowników w social mediach.
Główna różnica między content marketingiem B2B (business-to-business) a B2C (business-to-consumer) wynika z odmiennego odbiorcy treści, jego celów i procesu zakupowego.
Content marketing B2B jest skierowany do osób podejmujących decyzję z perspektywy firmy, przedsiębiorstwa i organizacji. Często musi docierać nie do jednej, ale do wielu osób, działających w ramach tego samego podmiotu. Decyzje w takich warunkach są o wiele bardziej racjonalne, przemyślane i oparte na danych, a sam proces zakupowy B2B trwa dłużej niż zakupy konsumenta.
Klienci B2B szukają eksperckiej wiedzy, rozwiązań konkretnych problemów biznesowych i możliwości zwiększenia ROI. Treści B2B muszą być merytoryczne i pogłębione oraz dostarczać użyteczną wartość biznesową.
Content marketing B2C celuje z kolei w klientów indywidualnych, konsumentów. Decyzje zakupowe w B2C są szybkie, znacznie bardziej emocjonalne, impulsywne i skierowane na zaspokojenie potrzeb oraz pragnień. Treści B2C często przyjmują formę contentu rozrywkowego, emocjonalnego i skupionego na korzyściach dla klienta indywidualnego.
B2B content marketing edukuje i najczęściej przekonuje za pomocą danych, analityki czy szczegółowych wyjaśnień danego problemu. Treści B2C są zorientowane na wzbudzanie ciekawości i zaangażowanie emocjonalne. Z tego względu, chociaż odbiorcami treści zawsze są ludzie, strategie content marketingowe dla B2B i B2C muszą uwzględniać różnice w zakresie tematyki, formy, stylu komunikacji i kanałów dystrybucji.
Jako agencja marketingowa B2B, najczęściej tworzymy artykuły blogowe i treści do social mediów, case studies, e-booki, raporty branżowe i infografiki. Te formaty treści B2B regularnie potwierdzają swoją skuteczność w generowaniu wartościowych leadów i budowaniu wizerunku eksperta w branży.
Ich efektywność zależy jednak od specyfiki biznesu, dlatego skontaktuj się z nami i opowiedz o swoich celach, abyśmy mogli zaproponować Ci najbardziej opłacalny zakres współpracy.
Efekty content marketingu B2B mierzymy przede wszystkim w odniesieniu do Twoich celów biznesowych. KPI (Key Performance Indicators) nigdy nie narzucamy z góry – ustalimy je wspólnie z Tobą, dokładnie analizując specyfikę Twojej działalności, potrzeby i przede wszystkim cele.
Do najczęściej monitorowanych KPI w content marketingu B2B należą:
Pamiętaj, że skuteczność content marketingu B2B należy oceniać z punktu widzenia celów, możliwości i warunków funkcjonowania danej firmy.
Tematykę pojedynczych projektów musisz dostarczyć nam sam.
Jednak w trakcie długofalowej współpracy opracowanie tematów i planu treści to zadanie, które w całości bierzemy na siebie! Odciążamy Cię od tego czasochłonnego procesu.
Przeprowadzamy dogłębną analizę rynku, branży i profilu działalności Twojej firmy. Analizujemy potrzeby Twoich potencjalnych klientów oraz dane sprzedażowe, aby wybrać najbardziej trafne tematy treści B2B.
Następnie proponujemy konkretny plan publikacji, który Ty zatwierdzasz. Oczywiście cały czas jesteśmy otwarci na sugestie i wskazówki – Twoja wiedza o firmie jest dla nas nieoceniona!
Konsultacje są dla nas bardzo ważne. Dzięki nim masz pewność, że przygotowywane przez nas treści B2B będą trafnie dopasowane do Twoich celów biznesowych i potrzeb odbiorców.
Naturalnie! Długoterminowa współpraca uwzględnia takie wsparcie.
Pamiętaj, że dajemy Ci pełną swobodę w wykorzystywaniu treści. Możesz je publikować gdzie tylko chcesz i kiedy chcesz. Jeśli jednak nie masz na to czasu, czy przestrzeni i chcesz, żebyśmy Cię w tym wyręczyli, to chętnie to zrobimy.
W ramach współpracy możemy zająć się obsługą Twojej strony internetowej, profili w mediach społecznościowych, a nawet wysyłać treści do mediów branżowych w Twoim imieniu.
Dostosujemy dystrybucję contentu do Twoich potrzeb i możliwości.
Oferujemy bardzo elastyczną obsługę content marketingową B2B.
To oznacza, że możesz zlecić nam pełen zakres działań w wielu kanałach – od planowania po dystrybucję artykułów, case study, e-booków, postów do social mediów, etc. albo wybrać tylko pojedyncze elementy, takie jak prowadzenie bloga czy tworzenie infografik.
Dopasujemy zakres usługi do Twoich potrzeb i budżetu. Nie narzucamy sztywnych pakietów, bo liczy się dla nas indywidualne podejście i partnerska współpraca!
Chociaż przez lata wyspecjalizowaliśmy się w obsłudze firm z branży technologicznej, IT i przemysłowej, jesteśmy otwarci na współpracę z firmami z różnych sektorów B2B.
Szczególnie chętnie podejmujemy współpracę z firmami z branż pokrewnych, ale najważniejsze jest dla nas, aby Klient koncentrował się na pozyskiwaniu leadów B2B, a nie sprzedaży konsumenckiej. Jesteśmy przekonani, że dzięki naszemu doświadczeniu szybko rozpoznamy specyfikę każdej branży B2B i będziemy w stanie tworzyć dla Ciebie skuteczne treści, dopasowane do Twoich potrzeb.
Z chęcią porozmawiamy o Twoim profilu działalności i wyzwaniach content marketingowych, przed którymi stoisz!
Na polskim rynku możesz znaleźć różne agencje świadczące content marketing B2B, ale raczej trudno jest znaleźć firmę tak wyspecjalizowaną w sektorze high-tech, o tak szerokim zakresie kompetencji. Nasze najważniejsze wyróżniki to:
Jesteśmy przekonani, że współpraca z nami przyniesie Ci same korzyści! Zapytaj nas o jej szczegóły wypełniając poniższy formularz.
Powiedz nam czego potrzebujesz, a my przygotujemy dla Ciebie ofertę na tworzenie treści, które przyniosą Twojej firmie same korzyści.