Marketing treści B2B

Content marketing B2B. Niewyczerpane źródło leadów

Content marketing B2B to źródło nieustannego napływu leadów. Tworzymy treści, które docierają do pożądanej grupy docelowej i generują wartościowe zapytania potencjalnych klientów, realnie zainteresowanych Twoimi rozwiązaniami.

Content marketing B2B. Marketing treści

Dlaczego Twój biznes potrzebuje content marketingu B2B?

W świecie B2B, gdzie decyzje zakupowe są przemyślane i oparte na szczegółowych analizach, content marketing jest narzędziem do budowania przekonania o słuszności podjęcia współpracy właśnie z Twoją firmą.

W przeciwieństwie do szybkich transakcji B2C, biznesowe procesy zakupowe trwają dłużej i wymagają zbudowania relacji z potencjalnymi klientami. W osiągnięciu tego celu nieocenionym wsparciem są przekonujące treści.

Marketing treści B2B - najważniejsze aspekty

Dzieląc się wartościową wiedzą Twoja firma staje się rozpoznawalna i zapada w pamięć.

Generowanie leadów

Przyciągając uwagę odpowiednich odbiorców automatycznie rośnie ilość zapytań ofertowych.

Edukowanie klientów

Trafne treści pomogą Twoim klientom zrozumieć ich problemy i pokażą, jak możesz je rozwiązać.

Budowanie zaufania

Dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniem, pokazujesz, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie.

Zwiększanie sprzedaży

Przemyślane treści prowadzą klientów przez lejek sprzedażowy i zachęcają do współpracy.

Z nami content marketing B2B to więcej niż słowa. To realny wzrost sprzedaży

Content marketing B2B z nami będzie prawdziwym turbodoładowaniem Twojego biznesu.

Inwestycja w skuteczny content sprawi, że w kalendarzach Twoich sprzedawców nie znajdziesz ani 5 minut wolnego czasu. Będą pękać w szwach od zaplanowanych rozmów, spotkań i wizyt u klientów.

Dostarczamy marketing treści B2B z kompleksową obsługą każdego etapu – researchu, planowania, tworzenia, dystrybucji, aż po raportowanie wyników.

Content marketing B2B - korzyści i zyski
Content marketing B2B - korzyści

Twoja marka przyciągnie uwagę

Nowi klienci znajdą Cię bez wysiłku. Twoja firma wreszcie się wyróżni i znajdzie się w centrum uwagi całej branży.

Content marketing B2B - korzyści

Nowe leady popłyną szerokim strumieniem

Zamienisz research u potencjalnych klientów w zapytania, a zapytania w kontrakty. Content marketing B2B to nieustanny generator nowych leadów i sprzedaży.

Content marketing B2B - korzyści

Zbudujesz i utrwalisz zaufanie do Twojej firmy

Staniesz się ekspertem, który potrafi rozwiązywać problemy. Klienci zobaczą w Twojej firmie partnera, nie tylko sprzedawcę.

Content marketing B2B - korzyści

Oszczędzisz czas, budżet i energię

Skoncentruj się na swoim biznesie, a my dostarczymy wyniki. Content marketing B2B w naszych rękach odciąży Cię z ciągłego szukania pomysłów na zdobywanie klientów.

Content marketing B2B - korzyści

Twoja strona zacznie tętnić życiem

Wzrośnie ruch, a konwersje wzbiją się w górę. Nasze treści przyciągną klientów gotowych do działania i podjęcia współpracy.

Content marketing B2B - korzyści

Twoje treści zdominują wyniki w Google

Optymalizacja SEO zwiększy widoczność strony dla kluczowych fraz, napędzi ruch i otworzy nowe możliwości.

Content marketing B2B - korzyści

Zbudujesz markę zapadającą w pamięć

Rozpoznawalność stanie się Twoim nowym atutem. Firma zyska markę, której konkurencja będzie mogła jej tylko pozazdrościć.

Content marketing B2B - korzyści

Firma stanie się liderem i przewodnikiem

Klienci znajdą u Ciebie odpowiedź na swoje potrzeby. Będą wysyłać zapytania, bo przekonają się, że warto z Tobą działać.

Content marketing B2B - korzyści

…oraz branżowym ekspertem

Zbudujesz zaufanie i silny wizerunek marki. Autorytet eksperta przyciągnie nowych partnerów i otworzy wiele drzwi do współpracy.

Content marketing B2B pozwoli Twojej firmie wyróżnić się wśród konkurencji i skróci drogę klientów do podpisania umowy.

Wysoka jakość usług
Wysoka jakość usług
Wysoka jakość usług
Wysoka jakość usług

67%

więcej leadów

generują firmy B2B, które aktywnie prowadzą firmowego bloga.
(HubSpot Marketing Statistics for 2024)

70%

decydentów B2B

przegląda treści edukacyjne o poszukiwanym rozwiązaniu przed jego zakupem.
(Content Marketing Institute, 2023)

58%

marketerów B2B

odnotowało wzrost sprzedaży dzięki content marketingowi.
(Content Marketing Institute, 2024)

Co możemy Ci zaoferować?

Specjalizujemy się w kilku obszarach tworzenia treści dla B2B. Możesz nam zlecić wykonanie jednorazowego projektu lub stałą obsługę w wybranym zakresie.

Content marketing B2B - firmowy blog

Obsługa firmowego bloga

Możemy poprowadzić za Ciebie firmowego bloga. Od pomysłów na wpisy, poprzez ich pisanie, aż po publikację i promocję w mediach.

Treści B2B content marketing

Rozwój treści strony

Content marketing - case study

Case study

Opiszemy sukcesy Twoich klientów, które osiągnęli z pomocą Twojej firmy. Case study uwiarygodni korzyści jakie dostarczasz klientom.

Content marketing - ebook

Publikacje i e-booki

Przygotujemy specjalistyczne artykuły dla mediów, opracujemy raport, albo stworzymy e-booka jako Twój lead magnet.

Marketing treści B2B - prezentacje i oferty

Oferty i prezentacje

Opracujemy atrakcyjne i skuteczne oferty handlowe, prezentacje sprzedażowe oraz inne materiały dla działu sprzedaży. 

Content marketing - infografiki B2B

Infografiki i wizualizacje

Zaprojektujemy infografiki na stronę, do raportu czy prezentacji, za pomocą których w atrakcyjny sposób przedstawisz ważne dane.

Content marketing - B2B social media

Social media

Poprowadzimy firmowe konta na social mediach (Facebook i Linkedin), przygotujemy posty i będziemy je regularnie publikować.

Dla kogo tworzymy content marketing B2B?

Współpracujemy z ambitnymi firmami B2B, traktującymi content marketing jak inwestycję.

Tworzymy treści dla wspaniałych marek, którym zależy na trwałych relacjach z klientami, własnym rozwoju i wzmacnianiu pozycji w branży.

Szczególnie bliska jest nam współpraca z firmami B2B sektora high-tech.

Doskonale rozumiemy branże nowoczesnych technologii, IT, przemysłową, techniczną, specjalistycznych usług dla biznesu i sektory spokrewnione.

Strategicznie traktują swój marketing

Uwielbiamy pracować z klientami, którzy widzą w marketingu siłę napędową do rozwoju firmy.

Stawiają na ekspercką wiedzę i profesjonalizm

Dostarczamy content marketing B2B oparty na danych i realnych potrzebach odbiorców.

Chcą wyróżnić się w swojej branży

Pomagamy firmom B2B stać się liderami w swoich dziedzinach i przyciągać uwagę rynku.

Cenią długoterminowe partnerstwo

Content marketing B2B to proces, dający najlepsze efekty przy długofalowym działaniu.

Jeśli Twoja firma działa w tych obszarach i szukasz strategicznego partnera do rozwoju poprzez content marketing B2B, to nie zwlekaj z kontaktem!

Poznaj potęgę treści i razem z nami zdobywaj nowych klientów!

Współpraca Cucaburra

Od zapytania do wyników – jak wygląda współpraca z nami?

1. Zapytanie i konsultacja

Poznajemy Twój biznes, branżę, cele i wyzwania. Ustalamy zakres współpracy, który da największe szanse na wypracowanie oczekiwanych wyników. Możemy poprowadzić tylko firmowy blog, albo zająć się wszystkimi kanałami content marketingu B2B.

Przygotowujemy szczegółowy plan współpracy, skrojony pod Twoje cele i budżet. Przedstawiamy optymalny zakres usług, harmonogram działań i wycenę.
Formaty treści w content marketingu B2B

Najczęściej wykorzystywane formaty treści B2B

W content marketingu B2B nie ma jednego, uniwersalnego formatu treści, który zawsze gwarantuje sukces. Najlepszy wybór zależy od celów biznesowych, grupy docelowej i etapu lejka sprzedażowego.

Case study w marketingu B2B

Case studies i historie sukcesów

Aż 75% firm B2B wykorzystuje case studies w swoich działaniach content marketingowych, a 53% marketerów uważa je za jedne z najbardziej efektywnych formatów (raport CMI “B2B Content Marketing Benchmarks, Budgets, and Trends: Outlook for 2025”). Praktyczne przykłady zastosowania Twoich produktów lub usług i realne efekty, jakie osiągnęli klienci, przemawiają do wyobraźni i budują zaufanie. Case studies wiarygodnie potwierdzają Twoją wiedzę, doświadczenie i skuteczność oferowanych rozwiązań.

Content B2B - strona firmowa

Artykuły blogowe i posty w social mediach

Wykorzystuje je aż 92% firm prowadzących content marketing B2B. Są oceniane jako mniej efektywne w bezpośrednim generowaniu leadów niż case study czy filmy, ale stanowią fundament strategii content marketingowej. Regularnie aktualizowany blog i aktywność w mediach społecznościowych wzmacnia widoczność marki w wyszukiwarkach, wspiera działania reklamowe i buduje relacje z odbiorcami na różnych platformach.

E-book w content marketing B2B

E-booki i raporty branżowe

Doskonałe formaty do dzielenia się pogłębioną wiedzą, prezentowania danych, trendów i ekspertyz. Budują wizerunek odważnego lidera w branży i generują leady poprzez dostęp do treści za dane kontaktowe.

Infografiki - marketing treści b2b

Infografiki i wizualizacje danych

Mocny format, który często wykorzystujemy w pracy z naszymi klientami. Infografiki przystępnie prezentują dane, statystyki, złożone informacje i procesy. Grafiki ułatwiają szybkie zapoznanie się z treścią, są łatwe do udostępniania, a ponadto wzmacniają spójność wizualną marki. Idealne do zwiększania zasięgu treści i angażowania odbiorców. Według raportu Content Marketing Institute w 2025, aż 57% firm B2B stosuje infografiki w swoich działaniach content marketingowych.

Marketing treści B2B - filmy

Filmy i animacje

Są jedną z najchętniej wybieranych form content marketingu, a w ostatnim czasie stają się coraz prostsze w produkcji. Część marketerów uważa treści wideo za najbardziej efektywną formę marketingu, ale wymaga ona znacznie więcej wysiłku, aby publikowane filmy rzeczywiście były skuteczne i przekonujące.

Content marketing B2B - webinary

Webinary i interaktywne sesje Q&A

Umożliwiają bezpośrednią interakcję z potencjalnymi klientami, edukację i budowanie relacji. Webinary są świetne do prezentowania eksperckiej wiedzy na żywo, odpowiadania na pytania i budowania społeczności wokół Twojej marki.

Podcasty - content marketing B2B

Podcasty

Coraz popularniejszy format, który buduje osobistą relację z odbiorcą i pozwala na dostarczanie treści w formie audio – wygodnej do konsumpcji w różnych sytuacjach. Podcasty to świetny sposób na budowanie społeczności słuchaczy.

Najczęstsze pytania o content marketing B2B

Dowiedz się więcej o tym jak tworzymy skuteczne treści dla firm B2B.

Content marketing B2B to strategiczne narzędzie marketingowe, skoncentrowane na tworzeniu wartościowych i angażujących treści, skierowanych do osób podejmujących decyzje w imieniu firm (B2B), a nie klientów indywidualnych (B2C).

W przeciwieństwie do tradycyjnych form reklamy, marketing treści B2B nie polega na nachalnej promocji, ale na budowaniu zainteresowania i długotrwałych relacji z potencjalnymi klientami. Najczęściej osiąga się to poprzez dzielenie się ekspercką wiedzą i rozwiązywanie lub wskazywanie rozwiązań rzeczywistych problemów biznesowych.

Content marketing B2B ma kilka zasadniczych celów:

Udaje się je osiągać poprzez przyciąganie uwagi, edukowanie i angażowanie potencjalnych klientów na każdym etapie ścieżki zakupowej. Content marketing to nie tylko tekst na stronie internetowej czy w social mediach, ale cały zestaw form i narzędzi do zrozumiałego i atrakcyjnego komunikowania wartościowych informacji.

Skuteczny content marketing B2B to inwestycja pracująca 24/7, która zwiększa ruch w firmowej witrynie, generuje zapytania ofertowe i długoterminowo wspiera dział handlowy.

Skuteczne treści B2B to te, które pozwalają osiągać przyjęte cele biznesowe – przede wszystkim generują leady i wspomagają sprzedaż. O ich efektywności decyduje szereg czynników, które można ująć w kilku najistotniejszych punktach:

Content marketing B2B dla Twojej firmy

Powiedz nam czego potrzebujesz, a my przygotujemy dla Ciebie ofertę na tworzenie treści, które przyniosą Twojej firmie same korzyści.

Wypełniając i przesyłając formularz ze swoimi danymi wyrażasz zgodę na ich przetwarzanie zgodnie z naszą Polityką Prywatności. Użyjemy ich jedynie w celu kontaktu i odpowiedzi na Twoje zgłoszenie, w tym na przedstawienie oferty współpracy.
Wyślij wiadomość