Naming to profesjonalne tworzenie nazwy firmy, produktu lub usługi. Nazwa jest fundamentalnym elementem marki, dlatego jej tworzenie warto powierzyć profesjonalistom. W procesie jej tworzenia musisz wziąć pod uwagę podstawowe zasady namingu, aby w efekcie uzyskać zapamiętywalną nazwę, która stanie się czynnikiem szybkiego rozwoju, a nie uciążliwym balastem.
Dlaczego dobra nazwa firmy jest tak ważna? Z biznesowego punktu widzenia zmniejsza koszty promocji i działań brandingowych, zaś z punktu widzenia marketingu – znacznie ułatwia kreowanie silnej, wyrazistej marki. Nazwa jest jej najważniejszym elementem.
Naming to cały proces tworzenia nazwy marki. To nie tylko generowanie pomysłów, z których klient wybiera finalną nazwę, ale przede wszystkim dogłębna analiza sytuacji, uwarunkowań i charakteru firmy. Rozpoczyna się rozpoznaniem i analizą marki (planowanej lub istniejącej w przypadku rebrandingu), a kończy wyborem jednej z przedstawionych propozycji.
Wybrana nazwa marki staje się fundamentem brandingu. Jest ważniejsza niż logo, identyfikacja wizualna i wszystkie inne elementy kreowania marki.
Tworząc nazwę dla firmy, produktu czy usługi musisz zdawać sobie sprawę z tego, że proces ten nie polega tylko na wypisywaniu kolejnych luźnych pomysłów na kartce. Jest dogłębną analizą wielu aspektów budowania marki, a także szczegółowym badaniem różnych cech i możliwości. Jak to wygląda w naszej agencji? Oto opis najważniejszych etapów całego procesu.
Drugim etapem namingu jest proces myślowy, w którym generujemy pomysły na nazwę firmy. Następnie wybieramy kilka najlepszych i przedstawiamy je klientowi. Tworzenie nazwy dla firmy i marki wymaga uwzględnienia kilku najważniejszych zasad namingu.
Po opracowaniu i wyborze kilku najlepszych propozycji nazwy, prezentujemy je klientowi wraz ze szczegółowym objaśnieniem każdej z nich. Nazwa firmy musi mieć sens i znaczenie, dlatego każdy pomysł ma swoje uzasadnienie. Pierwsze lepsze pomysły nie zdadzą egzaminu i nie pomogą w rozwoju działalności.
Finałem procesu namingowego jest wybór optymalnej nazwy marki. Czasami do jego osiągnięcia potrzeba więcej czasu i kilku sesji generowania pomysłów. Zdarza się to jednak bardzo rzadko, ponieważ jeśli rozpoznanie marki zostało przeprowadzone z należytą starannością, to nie ma potrzeby powtarzania wcześniejszego etapu.
Skoro znasz już zasady namingu i wiesz jak stworzyć nazwę firmy czy marki, warto jeszcze żebyś wiedział jaka powinna być dobra nazwa. Wyróżniamy jej 5 zasadniczych cech:
Agencja marketingu B2B taka jak nasza ma przede wszystkim duże doświadczenie w kreowaniu nie tylko nazw, ale całych marek biznesowych. Znamy tajniki rządzące światem brandingu, namingu i marketingu, dlatego wiemy jakie pomysły na nazwę firmy rozwijać, a jakich unikać. Ponadto:
Jeśli szukasz nieszablonowego i efektywnego pomysłu, ale nie wiesz jaka nazwa dla firmy pomoże Ci wykreować silną markę, odezwij się do nas. Pomożemy Ci wyróżnić się i zdobyć dużą przewagę nad konkurencją już na samym początku działalności.