Analiza marki – co to jest i jak ją zrobić?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Analiza marki - audyt marki. Jak przeprowadzić?
Analiza marki lub inaczej audyt marki to przekrojowe badanie potencjału firmy oraz jej wizerunku, pomagające uporządkować dotychczasowy branding, przeprowadzić duże zmiany lub wprowadzić nową markę na rynek.

Analiza marki – po co ją przeprowadzać?

umożliwia stworzenie nowej strategii,
jest solidną podstawą do podjęcia decyzji o przeprowadzeniu rebrandingu (lub jego zaniechaniu),
pomaga uporządkować dotychczasowy branding,
pokazuje jak marka prezentuje się na tle konkurencji,

może uchronić przed pochopnym podejmowaniem decyzji strategicznych.

Jak przebiega analiza marki?

1
Omówienie celów badania
2
Gromadzenie informacji na temat marki i jej aktualnej sytuacji
3
Przetwarzanie zebranych informacji, zestawienia, porównania oraz przygotowanie wniosków.
4
Opracowanie raportu końcowego

Elementy audytu marki – co najczęściej podlega analizie?

misja, wizja i strategia marki i organizacji,
archetyp marki, jej charakter i wartości,
tożsamość wizualną oraz spójność systemu identyfikacji,
styl komunikacji, relacje z odbiorcami,

wizerunek marki wśród odbiorców.

analizę struktury portfela marek i sposobu zarządzania nim,
ocenę potencjału rozwojowego w odniesieniu do konkretnej sytuacji rynkowej,
badanie i ocenę różnych kierunków rozwoju marki, czy

pomoc w zaplanowaniu działań antykryzysowych.

Przykłady analizy marki

Chcesz przeprowadzić audyt marki? Zostaw swoje dane, pomożemy Ci.

Rebranding
Karaś Studio

24 kwietnia 2020 Karaś Studio zmieniło się w agencję Cucaburra